Завдання з біології для учнів 6-х класів
6 клас
Тематична атестація № 2.
Одноклітинні
організми
Варіант 1.
(За кожне правильно виконане завдання – 0,5 бала.)
І рівень
- За яких умов у харчових продуктах здатна розмножуватись бактерія, яка
є збудником ботулізму?
А) за наявності
кисню; Б) за відсутності кисню; В) за наявності води; Г) за відсутності води.
- Чим за будовою відрізняються хламідомонада та вольвокс?
А) наявністю
ядра; Б) кількістю клітин; В) наявністю хлоропластів; Г) наявністю вакуолею.
- Чим відрізняються ціанобактерії (синьо-зелені водорості) від інших
бактерій?
А) відсутністю рибосом; Б)
відсутністю ядра; В)
здатністю до фотосинтезу; Г)
здатністю до розмноження.
- Який тип живлення властивий евглені зеленій?
А) автотрофний та гетеротрофний; Б) тільки автотрофний; В)
тільки гетеротрофний; Г)
жоден із зазначених.
(За кожне правильно виконане завдання – 1
бал.)
ІІ рівень
- Встановіть відповідність органел інфузорії туфельки за їх функціями:
|
А) велике ядро;
Б) війки;
В) мале ядро;
Г) скоротлива
вакуоля.
|
- Встановіть відповідність між назвами бактерій та зображеннями на
малюнку.
А
|
Б
|
В
|
Г
|
А) бацили;
Б) спірили;
В) стрептококи;
Г) диплококи.
|
- Укажіть елементи будови хламідомонади, позначені на малюнку цифрами:
1 _______________
2.
_______________
3.
_______________
|
(За кожне правильно виконане завдання – 1,5
бала.)
ІІІ рівень
- Вставте в речення пропущені слова.
_________________________
може жити в кишечнику людини, харчуватися _________________ та не завдавати
шкоди людині. Але у випадку, коли вона починає дуже швидко ділитися та живитися
клітинами ____________________, спричинює кривавий пронос.
- Завдання має три стовпчики відповідей
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика.
Укажіть ознаки, характерні для хлорели:
Форма клітини
|
Наявність світло. вічка
|
Наявність джгутиків
|
1. куляста
|
1. одне вічко
|
1. є один
джгутик
|
2. грушоподібна
|
2. два вічка
|
2. є два
джгутики
|
3.
паличкоподібна
|
3. немає
|
3. немає
|
(За повну розгорнуту відповідь – 4 бали.)
ІV рівень
- Заповніть таблицю та порівняйте вольвокс і дріжджі.
Ознаки для порівняння
|
Вольвокс
|
Дріжджі
|
Тип живлення
|
||
Будова
|
||
Значення для
людини.
|
6 клас
Тематична атестація № 2.
Одноклітинні
організми
Варіант 2.
(За кожне правильно виконане завдання – 0,5 бала.)
І рівень
- За яких умов здатні повноцінно існувати ціанобактерії?
А) за відсутності
світла; Б) за відсутності кисню; В) за наявності світла; Г) за відсутності води.
- Чим за будовою відрізняються хламідомонада та амеба протей?
А) наявністю
ядра; Б) кількістю клітин; В) наявністю хлоропластів; Г) наявністю вакуолею.
- Яка ознака є спільною в ціанобактерій (синьо-зелених водоростей) та інших
бактерій?
А) відсутністю рибосом; Б)
відсутністю ядра; В)
здатністю до фотосинтезу; Г)
здатністю до фагоцитозу.
- Який тип живлення властивий амебі протей?
А) автотрофний та гетеротрофний; Б) тільки автотрофний; В)
тільки гетеротрофний; Г)
жоден із зазначених.
(За кожне правильно виконане завдання – 1
бал.)
ІІ рівень
- Встановіть відповідність органел евглени зеленої за їх функціями:
|
А) червоне
вічко;
Б) хлоропласт;
В) джгутик;
Г) скоротлива
вакуоля.
|
- Встановіть відповідність між назвами бактерій та зображеннями на
малюнку.
А
|
Б
|
В
|
Г
|
А) монококи;
Б) тетракоки;
В) спірохети;
Г) стафілококи.
|
- Укажіть елементи будови хламідомонади, позначені на малюнку цифрами:
4 _______________
5.
_______________
6.
_______________
|
(За кожне правильно виконане завдання – 1,5
бала.)
ІІІ рівень
- Вставте в речення пропущені слова.
Збудником
____________________ - хвороби, поширеної у країнах з теплим та вологим
кліматом, є _________________________________. Він спричинює руйнування клітин
печінки та крові. Переносником цього паразита є ____________________________.
- Завдання має три стовпчики відповідей
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика.
Укажіть ознаки, характерні для дріжджів:
Спосіб розмноження
|
Наявність хлоропластів
|
Процес, завдяки якому отримують енергію
|
1. статеве розмноження
|
1. відсутні
|
1. спиртове
бродіння
|
2. поділ навпіл
|
2. є один
великий за розмірами
|
2. молочнокисле
бродіння
|
3. брунькування
|
3. є декілька
малих за розмірами
|
3. фотосинтез
|
(За повну розгорнуту відповідь – 4 бали.)
ІV рівень
- Заповніть таблицю та порівняйте хлорелу та евглену зелену..
Ознаки для порівняння
|
Хлорела
|
Евглена зелена
|
Тип живлення
|
||
Будова
|
||
Значення для
людини.
|
а є відповіді?
ОтветитьУдалить